Lisää energiaa kolmella konstilla!

Korvaa kahvi ja sokeri terveellisimmillä vaihtoehdoilla.

Vähennä pikkuhiljaa kahvikuppien määrä lähemmäs yhtä päivässä. Korvaa kahvi esimerkiksi herkullisilla hedelmistä ja yrteistä tehdyillä haudukkeilla, jotka eivät sisällä kofeiinia. Kurkkaa täältä Clippersin ”teet”.

Suosi sokerin sijaan terveellisiä herkkuja, kuten hedelmiä, pähkinöitä sekä kuivattuja sokerittomia hedelmiä. Raakasuklaa on terveellistä ja sen voi maustaa omilla suosikeilla. Katso Foodinin raakasuklaapaketti täältä, jolla pääset helposti ja herkullisesti alkuun!

Kahvi piristää hetkeksi, kuten myös sokeri. Tällöin kuitenkin verensokerisi kulkee vuoristoradan lailla ylös ja alas aiheuttaen vain voimakkaampaa väsymystä alamäessä. Säännölliset ateriat, kasvikset, proteiini ja hedelmät pitävät verensokerin tasaisena, jolloin tasainen hyvä olo säilyy läpi päivän.

 

 

Harrasta liikuntaa 3-4 kertaa viikossa.

Liikunnalla on ihmeellinen piristävä voima. Olet varmasti kokenut hetken kun olet todella väsynyt, mutta lenkin jälkeen olo on energinen ja pirteä. Jos et ole liikkunut lainkaan tai olet todella väsynyt, lähde liikkeelle alkuun edes kerran viikossa. Käy reippailla kävelyillä mäkisessä maastossa, siellä mieli lepää ja kuntokin kasvaa huomaamatta. Hyvä kunto auttaa kestämään stressiä ja pitää mielen positiivisena. Sopiva määrä liikkua on kolme kertaa viikossa tunti kerrallaan tai neljä kertaa viikossa 45 minuuttia.

 

 

Rauhoita ilta ja anna hetki aikaa itsellesi ennen nukahtamista.

Hektinen elämänrytmi ja stressi työelämässä lisäävät kierroksia koneeseen ja monilla se näkyy öisenä levottomuutena tai heräilynä. Toisten taas on vaikea nukahtaa. Ihminen tarvitsee unta noin 7-9 tuntia yössä ja mitä yhtenäisempää uni on, sitä levänneempi olo on aamulla. Iltaisin on hyvä himmentää valoja, sulkea ruutuja ja tehdä jotain, mikä nollaa päivän tapahtumat. Voit esimerkiksi kirjoittaa kiitollisuuspäiväkirjaa (Mieti iltaisin kolme asiaa, joista olet juuri tänään kiitollinen ja kirjoita ne ylös. Ne voivat olla isoja tai pieniä, mutta asiat eivät saa toistua.), käydä kevyellä kävelyllä, sytyttää kynttilöitä, kuunnella rentouttavaa musiikkia, venytellä tai kuunnella rentoutusharjoituksia. Hyviä rentoutusharjoituksia ja mediaatioita on Youtube ja Spotify pullollaan. Tästä helpotusta nukahtamiseen musiikin avulla. Tästä taas rentouttava Untuvameditaatio.

 

Voit varata minulta ajan rentouttavaan hoitoon, jossa puhdistetaan ja rauhoitetaan mieltä sekä kehoa. Lue lisää tästä.

Mikäli koet yrityksistä huolimatta jatkuvaa väsymystä, suosittelen tarkistuttamaan hemoglobiinin sekä muut veriarvot lääkärillä.

Aurinkoa ja voimia päivääsi!